Wednesday, March 09, 2011

the story of a charm quilt

Totul a inceput de aici : 
Everything started from here 


si de la o mina de hexagoane cusute ca incercare....sa vad cum e. Adictie totala .
and from a handfull of test sewed hexagons just to check the "feeling" . Total addiction. 


Apoi a trebuit sa aleg tema lucrarii. 
Toata lumea stie cit de mult imi doresc o casuta mica,intr-un loc linistit, plina de lucrusoare albe si albastre .
 Nu mi-a trebuit mult pina ce am intrebat-o pe Mia daca imi da voie sa folosesc imaginea casutei si a gradinii ei in lucrarea mea.Am primit un raspuns emotionant si plin de bunavointa. 
Mia este un suflet de aur. Vizitati blogul ei si va asigur ca veti fi fermecati de viata ei linistita precum am fost eu. Pentru totdeauna. 
Multumesc, Mia. 
 Then I have to choose a theme for my work. 
Everybody knows already my dream for a small home in a quiet place, filled with white and blue things like Mia have. I didn't wait to much and asked her if I could use her home and garden image in my work. I received a touching and pleasant answer.
 Mia is a warm heart. Visit her blog and you'll be charmed of her peaceful life as I am . Forever. 
Thank you, Mia

Programul Quilt assistant ( este free il puteti downloada )  m-a ajutat sa obtin macheta imaginii .
 Am ales latura hexagonului de 1,8 cm si am obtinut 27 rinduri x 37 rinduri = 999 piese .  
The Quilt Assistant software ( it is free, you can download it ) helped me to get the model-image of my work.
I choose to work with a 1.8cm side of the hexagon and I get 27 rows x 37 lines = 999 pieces .


apoi a inceput strinsul materialelor....Cea mai lunga faza ca timp. Pentru ca sa respect tehnica unui charm quilt veritabil, in aceasta lucrare nu exista doua bucatele de material identice .
Intre timp coseam fiecare bucatica primita.  
Then began gathering the squares .The longest perioud of time was this .For respecting an original charm quilt technique there are no two fabric scraps alike in this quilt.
 Meanwhile I was sewing everything that I had on hand. 


am taiat cite un patratzel din fiecare bucata de material pe care o aveam in rezervele mele si in final m-am vazut nevoita sa apelez la colegele mele din Grup
Mi-a fost jena sa lansez un apel international pentru strinsul peticelor ...
Spre final am reusit de am strins toate bucatelele necesare de verde ...da, de verde-iarba, caci aceasta este culoarea dominanta. 
Numarul hexagoanelor cusute se inmulteste pe zi ce trece...
Then I cut a square from every single piece of fabric that I had on my stash. Finally I see myself obliged to ask for scraps from my Group colleagues. 
I was too embarassed to ask for scraps internationally....
Through the end I did manage to get all those needed green squares. Yes, green is the major colour in the quilt. The sewed hexies are getting more and more....



patratzele primite, hexagoane cusute....
received scraps, sewed hexagons...


In primul an ( caci da, au trecut 2 ani pina lucrarea sa fie gata ) coseam hexagoane in fiecare clipa de ragaz : in gradina, in pavilion, seara in fotoliu...
In the first year ( yes, there were 2 years of work ) I sewed hexies in every moment of relax : in the garden, in the pavillion, in the evening sitting in my armchair....

A fost o perioada cind nu am mai primit nici un patratzel de material asa incit lucrarea mea statea bine mersi , incompleta, pe panou....in tot acest timp ma ocupam de alte proiecte.
There was a gap in time when no scraps were received so my work was just lying on the wall board....meanwhile fooling around with other projects.


Apoi am ajuns la cusutul rindurilor intre ele....fiecare patratzel a fost nevoie sa fie cusut de celalalt doar pe fir drept. Nu in bias pentru ca se deformeaza lucrarea.
Then I get to sew the rows between each other. Each hexagon must be sewed by the previous one on straight line, not on bias, to not get a crooked work at finish. 


Si nu a iesit deloc strimb, nu-i asa ?  :D
And at finish it didn't seem to be wrong at all, isn't it ? :D


Apoi cu mare emotie am incercat sa aleg fundalul : albastru deschis sau crem ?
Then with great emotions I choose the background : blue or cream  ? 

Am fost foarte atrasa de albastru deschis ( pentru ca il ador ) dar a trebuit sa recunosc ca pe crem este mai potrivit pentru expunere intr-un living. 
Apoi cu maaare emotie am trecut la aplicarea lucrarii pe materialul de fundal.
Multumesc , Smaranda, pentru toate sfaturile si tot suportul pe care mi l-ai oferit, pas cu pas, pe durata acestei lucrari !
I was attracted to blue ( because I love it ) but I must admit that on cream is more appropriate for hanging in a living ;)
Then , with great emotions I applique it on the background. 
Thank you , Smaranda, for all your advices and all your support that you gave me, step by step, during this work !


Quiltingul si bindingul au curs una-doua deoarece eram oarecum contratimp : doream sa ofer cadou acest quilt sotului meu care implinea 50 ani. 
Si uite ca aici, dupa 2 ani de la primele impunsaturi de ac, in data de 23 februarie 2011, intr-un restaurant din Geneva ( CH) , sotul meu il primeste cadou. 
Mi se pare ca e mai mult decit incintat ;)
The quilting and the binding were flowing asap because I was kind of late : I intended to offer the quilt as a gift for my husband's 50 years anniversary . 
And here, after two years from starting it, in 23 february 2011, in a fancy restaurant in Geneve ( CH), he received it . 
Seems more than pleased, to me. ;)


iar eu sunt mai mult decit incintata cind vad quiltul expus pe perete in living, si cind la fiecare pas cind trec pe linga el, imi aminteste : 
"aceasta este viata pe care vreau sa o traiesc : o casuta mica, o gradina superba, mii de flori. In liniste."  
And I, I am more then pleased seeing it hanging on the living room wall, remembering me, at each step nearby, that
 "this is the life I want to live :a small house, a superb garden, thousands of flowers.Peacefully."  



Multumesc, Mia !
Multumesc voua, tuturor celor ce m-ati ajutat sa finalizez lucrarea !
Multumesc , dragoste ! stiu ca visul meu il vom trai impreuna....in liniste. 
Thank you, Mia
Thank all of you that helped me to get here with my work !
Thank you, my love ! I know that this dream of mine we'll live it together....peacefully. 


Comentariile sunt mai mult decit binevenite  :)
Comments are more than allowed :)

Creative Commons License
by Teodora Podina © 2006
.
.

35 comments:

  1. Lucrarea,ca si descrierea,plina de sensibilitate si dragoste !
    Felicitari !
    Hexa...ramase pastreaza-le pentru aniversarile care vor urma...sa va dea Dumnezeu cat mai multe!
    cu drag si mereu alaturi de voi,Betty

    ReplyDelete
  2. Quiltul acesta trebuie vazut in realitate, nu doar in poze ! 999 de piese si pare destul de micut. Care e dimensiunea ? Da, da, ma uit la Mircea si incerc sa-mi dau seama!
    O mare realizare, bravo ! Pe cand urmatorul ??? Sa nu zici ca la pensie!

    ReplyDelete
  3. Si ai ales fondul perfect, si quiltingul se potriveste de minune!

    ReplyDelete
  4. Oooo, da, arata minunat quiltul tau, in sufragerie! E o veselie si o incantare, poti sa fii mandra de realizarea ta!
    Felicitari, Teodora!

    Carmina

    ReplyDelete
  5. Ce am inteles eu?...
    Visurile nu se intrupeaza usor!....;)

    Ti-ai "construit" casuta-quilt cu o rabdare pe care numai o nazuinta cu radacini adanci in suflet ti-o da.
    Ai putut sa aduni "de prin munti si de prin vai" si acele"caramizi" plamadite din ganduri,idei,emotii si...bumbac pentru ca ai prieteni buni.
    Ai oferit-o celui drag tie pentru ca iubesti si esti iubita.

    Va urez din toata inima sa v-o daruiti cat mai curand pe cea adevarata si sa ajungeti ca cea mai grea decizie sa fie cea de a alege cel mai potrivit perete pe care sa agatati quiltul celor 50 de ani!
    La multi ani sotului tau!
    Sa fii sanatoasa, iubita si sa-ti poti implini visul cat mai repede!

    ReplyDelete
  6. De fiecare data când se naste un nou Charm Quilt , ma bucur enorm si al tau e particular, caci am participat alaturi de tine la conceptia lui, cu materiale, sfaturi bucuria de a-l vedea daruit cu multa dragoste lui Mircea!
    Sânt sigura ca va avea un loc de onoarea în caustza visata de amândoi !!!

    ReplyDelete
  7. Congratulations Dear Teodora, I love and also I understand your feelings. Hugs from Vic.

    ReplyDelete
  8. Wow, nu prea am cuvinte sa stii. Extraordinar de frumos, de minunat este quiltul!!! Iti doresc sa ti se implineasca visul!!!

    ReplyDelete
  9. Superba lucrarea, se vede ca ai muncit enorm de mult la ea, felicitari pentru rezultatul obtinut!

    ReplyDelete
  10. daa.a... super...asa rabdare...asa realizare... ;)

    E important sa-ti vizualizezi dorintele... faci sa se implineasca mai repede...

    Sa-ti traisca sotul si sa traiti fericiti in casuta cu flori.

    ReplyDelete
  11. Felicitari pentru aceasta lucrare minunata. Ai muncit mult la ea dar a meritat, a iesit fenomenal.
    La multi ani lui Mircea si multi ani voua impreuna si evident iti doresc sa ti se implineasca visul legat de casuta mica, alba-albastra si linistitat, plina de flori :)

    ReplyDelete
  12. Felicitari!
    Pretuiesc foarte mult ceea ce-ai realizat!

    ReplyDelete
  13. Felicitari, Teodora si toate visele sa vi se implineasca! >:D<

    ReplyDelete
  14. Am vazut quiltul tau pe Picasa, a iesit exceptional! Felicitari si tie, si sarbatoritului, si multe impliniri inainte! O munca exceptionala. Si eu sper sa-l vad vreodata in realitate, ca si Geta! Multumim pentru articol!!

    ReplyDelete
  15. Foarte frumoasa si emotionanta povestea quiltului tau, Teodora! Iti doresc sa iti poti implini visul.

    ReplyDelete
  16. Your quilt is a work of art, truly stunning. Your husband does indeed look pleased with is gift and it looks lovely mounted above your sofa.

    ReplyDelete
  17. BELLISIMO !!!

    I am so impressed, this is just fantastic and the most beautiful pice of work I have seen in a long time !!!

    You are a real artist !!

    I also follow Mias blogg, very inspiring - take care - greetings from Helen

    ReplyDelete
  18. Wow! What a great quilt! I have thousands of basted hexagons ready and I just have to download the programme to a pc (I only have Mac at home)and find a picture I would like to sew.

    Thanks for the idea and link :-)

    ReplyDelete
  19. Wonderful and creative!

    ReplyDelete
  20. Anonymous10:25 PM

    Wow! I also love Mia's blog. What a lovely tribute. Kind regards, Ann ~ Australia.

    ReplyDelete
  21. wonderful quilt and beautiful collors

    ReplyDelete
  22. Wow, your quilt is amazing:))

    ReplyDelete
  23. Your quilt is so lovely. I hope you get your dream of a small house, lovely garden and peace.

    ReplyDelete
  24. Your quilt is truly superb! You are a very talented lady, so glad I saw the link over on Mia's blog.
    Hugs, Cindy

    ReplyDelete
  25. It's a beautiful quilt. What an amazing job. I hope your dream comes true soonest ;-)

    ReplyDelete
  26. This is amazing. I think it is so beautiful. Congratulations on one of the most interesting quilts I have ever seen.
    May your dream come true.

    Blessings Gail ( from Australia )

    ReplyDelete
  27. Wow, it`s beautiful !
    What a job yoy have done.
    Enjoy your work:)

    ReplyDelete
  28. Beautiful! I am impressed byt the work You have done. Best regards, Jannicke - Norway

    ReplyDelete
  29. i also love mias blog. and your project is gorgeous, so ful of patience and dedication, well done! eliane from ireland

    ReplyDelete
  30. Wow, what an amazing work of art with such a lovely story.
    It looks stunning on the wall :0)
    Jacquie x

    ReplyDelete
  31. Ma bucur ca ai reusit sa-l termini si sper din tot sufletul sa ti se indeplineasca visul.

    ReplyDelete
  32. WOW! I am impressed.
    I saw about your project at Mia's blog. You have really captured the colors of Mia's garden.

    ReplyDelete
  33. It is beautiful! A tremendous amount of work, time, and your talent. You 'painted' a masterpiece!

    ReplyDelete
  34. Anonymous7:40 PM

    <3 It! Great post! I too have been really inspired by Mia. Here's wishing you get your peacefull sweet country life :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...